Cultures, Fashion and Society

The scientific book series “Cultures, Fashion and Society”, its editorial structure and book list.

 

 

 

The book series is not only addressed to cultural phenomena scholars but also to people who are interested in new forms of reflection involving the study of fashion and its social mass phenomena. It will be a tool of analysis of modernity using languages and intertwined knowledge ranging from contemporary art to social history, from cinema to photography, from visual culture to design, from graphic design to advertising, from social media to literature, from aesthetics to research on costume and trends, as well as reflections on the dynamics of creativity and features of shopping tourism.

The scientific book series “Cultures, Fashion and Society” is one of the activities of the “Culture Fashion Communication – International Research Centre”.

The scientific book series “Cultures, Fashion and Society” have adopted policies of quality assurance through an editorial board and a scientific board, a peer review process and a code of ethics following the COPE Code of Conduct.

S T R U C T U R E

 

Publisher
Pearson Bruno Mondadori

Editor-in-chief
Federica Muzzarelli

Editorial Board (Department for Life Quality Studies, University of Bologna - Rimini Campus)
Daniela Baroncini, Daniela Calanca, Fabriano Fabbri, Mariella Lorusso, Gustavo Marfia, Stefano Marino, Alessia Mariotti, Giovanni Matteucci, Roy Menarini, Giampaolo Proni, Monica Sassatelli, Simona Segre Reinach, Ines Tolic

Scientific Board 
Alberto Fabio Ambrosio, Luxembourg School of Religion & Society, Luxembourg
Djurdjia Bartlett, University of the Arts London, United Kingdom
Roberta Bartoletti, Università di Urbino, Italy
Marco Antonio Bazzocchi, Università di Bologna, Italy
Paola Bertola, Politecnico Milano, Italy
Giovanni Boccia Artieri, Università di Urbino, Italy
Patrizia Calefato, Università di Bari, Italy
Flaviano Celaschi, Università di Bologna, Italy
Paola Colaiacomo, Università Iuav Venezia, Italy
Giovanna Cosenza, Università di Bologna, Italy
Emanuela De Cecco, Università di Bolzano, Italy 
Michela Deni, Université de Nîmes, France
Anat Falbel, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brazil
Ruggero Eugeni, Università Cattolica del Sacro Cuore, Italy
Armando Fumagalli, Università Cattolica del Sacro Cuore, Italy
Frederic Godart, INSEAD, Institut européen d'administration des affaires, France
Yuniya Kawamura, Fashion Institute of Technology, New York, United States
Wessie Ling, Northumbria University, United Kingdom
Luca Marchetti, Haute école d'art et de design, Switzerland
Claudio Marra, Università di Bologna, Italy
Peter Mcneil, University of Technology Sidney, Australia
Elisabetta Merlo, Università commerciale Luigi Bocconi, Italy
Maroje Mrduljaš, Sveučilišta u Zagrebu - University of Zagreb, Croatia
Maria Giuseppina Muzzarelli, Università di Bologna, Italy
Roberta Paltrinieri, Università di Bologna, Italy
Eugenia Paulicelli, City University of New York,  United States
Guglielmo Pescatore, Università di Bologna, Italy
Samuel Porter Whitsitt, Università di Bologna, Italy
Veronica Pravadelli, Università degli Studi Roma Tre, Italy
Nick Rees-Roberts, Université de la Sorbonne Nouvelle, France
Giorgio Riello, University of Warwick, United Kingdom
Giuseppe Scaraffia, Università degli Studi di Roma "La Sapienza" , Italy
Emanuela Scarpellini, Università degli Studi di Milano Statale, Italy
Paolo Volonté, Politecnico di Milano, Italy 
Claudio Zambianchi, Università degli Studi di Roma "La Sapienza" , Italy 

Editorial Assistants (Department for Life Quality Studies, University of Bologna - Rimini Campus)
Giulia Caffaro, Gianluigi Di Giangirolamo, Gioia Laura Iannilli, Chiara Pompa, Nadica Maksimova, Enrica Picarelli, Ylenia Caputo

B O O K   L I S T

 

View all volumes of the monographic series:

La decolonizzazione della moda Lingua, appropriazione e sostenibilità nelle culture native nordamericane

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Trasparenze radicali. Fotografia e pratiche estetiche alle soglie del nuovo millennio

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Moda e cinema in Italia. Dal muto ai nostri giorni

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Istituzioni per la Moda. Interventi tra pubblico e privato in Italia e Francia (1945-1965)

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Vestire contro. Il Dressing Design di Archizoom

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Il negozio all'italiana. Spazi, architetture e città

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La signora di Shanghai. Le icone di stile nella moda e nel cinema cinese

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Estetica della Moda

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Scrittrici e giornaliste di moda

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EXHIBIT! La moda esposta: lo spazio della mostra e lo spazio della marca

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Moda e immaginari sociali in età contemporanea

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Icone Pop. Identità e apparenze tra semiotica e musica

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Il corpo nel cinema. Storie, simboli e immaginari

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Fellini e la moda. Percorsi di stile da Casanova a Lady Gaga

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